Voor werkgevers
Jouw favorieten
Je hebt nog geen favoriete vacatures of andere kansen toegevoegd aan jouw lijst. Bekijk de leerkansen of vacatures om ze toe te voegen.

Roos is guest relations manager bij Grand Hotel Opduin

Als guest relations manager ben je het visitekaartje voor de gasten en zorg je ervoor dat het ze tijdens het verblijf aan niets ontbreekt. Je checkt gasten in en uit, verwerkt reserveringsaanvragen, beantwoordt de telefoon, je lost klachten op en staat gasten te woord bij vragen aan de receptie.

Roos is zo’n direct aanspreekpunt voor alle gasten. Zij behoudt het overzicht en kan zo de rest van het team aansturen. Ze zorgt ervoor dat gasten op de juiste manier worden geholpen en schakelt snel tussen de verschillende afdelingen. “Ik wil gasten altijd een onvergetelijke ervaring geven, zodat ze niets te kort komen tijdens hun verblijf. Daarom lever ik service op maat. Willen gasten activiteiten ondernemen, dan zoek ik uit wat de mogelijkheden zijn en als het nodig is regel ik ook de reservering. Vieren ze een speciale gebeurtenis, zoals een verjaardag of huwelijk, regel ik dat er een passende attentie aanwezig is voordat wij de gasten ontvangen.” Het voordeel van de horecasector zijn de doorgroeimogelijkheden na het afronden van je opleiding. “Ik heb de opleiding leidinggevende Travel en Hospitality gestudeerd. Tijdens mijn stage ben ik er achter gekomen hoe leuk ik het werken met gasten vond en ze te helpen tot het einde van hun vakantie. De veelzijdigheid, de flexibele werktijden en het werken in teamverband maken dit voor mij het mooiste beroep dat er is. Ik houd ervan om het verblijf van onze gasten tot in de puntjes te regelen. Vanaf het eerste telefoontje, tot de dag dat ze vertrekken uit het hotel. De erkenning en herkenning die je krijgt voor de dingen die je voor ze doet, zorgen ervoor dat ik gemotiveerd blijf. Het fijne aan mijn werk vind ik het directe contact met de gasten. En dan vooral de verhalen die ze vertellen over dingen die ze hebben meegemaakt. Als ze aan het eind van hun verblijf vertellen hoe fijn ze het hebben gehad, is dat voor mij de kers op de taart. En wanneer ze nog een keer terugkomen, is dat natuurlijk het grootste compliment dat je kan krijgen.”

OPLEIDINGSNIVEAU BEROEP: MBO - HBO

DIT INTERVIEW IS GESCHREVEN VOOR HET BEROEPENMAGAZINE OP KOP, WAAR BEROEPEN ZIJN UITGELICHT TER INSPIRATIE VOOR DERDEJAARS LEERLINGEN VAN HET VOORTGEZET ONDERWIJS. 

Benieuwd naar alle kansen in de Kop? Bekijk de KansenKaart
Op zoek naar meer studenten? Of goed personeel? Op Kop helpt.
Met een gratis profiel weet je zeker dat jouw organisatie gezien wordt.
Maak gratis een profiel aan
Op Kop is helaas niet geoptimaliseerd voor Internet Explorer
Dit is de browser waarmee je deze website bezoekt. Dit kan er toe leiden dat de website niet helemaal naar behoren werkt. We adviseren je daarom om een andere browser zoals Chrome of Firefox te gebruiken.