Als parkreceptioniste ontvang je gasten, beantwoord je vragen die via de telefoon of mailbox binnenkomen en verwerk je reserveringen voor het vakantiepark. Ook het in- en uitchecken van gasten en informeren over toeristische tips in de omgeving, hoort bij je dagelijkse werkzaamheden. Houd je van contact, ben je enthousiast en een beetje stressbestendig? Dan ben jij zeker geschikt als parkreceptioniste, net als Anna. “Ik ben er tijdens werkervaringen en stages achter gekomen dat ik het belangrijk vind om tijdens mijn werk contact te hebben met gasten. Daarom doe ik dagelijks mijn best om ervoor te zorgen dat gasten tijdens hun verblijf genieten en uiteindelijk met een glimlach vertrekken. Er gaat niets boven de waardering die je krijgt, omdat jij hun vakantie net iets beter maakt. De recreatie - branche is echt ontzettend leuk. Dagen vliegen voorbij en zijn zeer afwisselend. Iedere dag is anders en kom ik thuis met een leuk verhaal.”
Anna heeft de volgende opleidingen gevolgd: MBO+ hospitality management, HBO tourism management
DIT INTERVIEW IS GESCHREVEN VOOR HET OP KOP BEROEPENMAGZINE, WAAR 32 BEROEPEN ZIJN UITGELICHT TER INSPIRATIE VOOR DERDEJAARS LEERLINGEN VAN HET VOORTGEZET ONDERWIJS.