Overzicht
Roos is assistent Front office manager Grand Hotel Opduin
22 december 2022
Deborah de Graauw

Als guest relations manager ben je het visitekaartje voor de gasten en zorg je ervoor dat het ze tijdens het verblijf aan niets ontbreekt. Je checkt gasten in en uit, verwerkt reserveringsaanvragen, beantwoordt de telefoon, je lost klachten op en staat gasten te woord bij vragen aan de receptie. Roos is zo’n direct aanspreekpunt voor alle gasten. Zij behoudt het overzicht en kan zo de rest van het team aansturen. Ze zorgt ervoor dat gasten op de juiste manier worden geholpen en schakelt snel tussen de verschillende afdelingen. “Ik wil gasten altijd een onvergetelijke ervaring geven, zodat ze niets te kort komen tijdens hun verblijf. Daarom lever ik service op maat. Willen gasten activiteiten ondernemen, dan zoek ik uit wat de mogelijkheden zijn en als het nodig is regel ik ook de reservering. Vieren ze een speciale gebeurtenis, zoals een verjaardag of huwelijk, regel ik dat er een passende attentie aanwezig is voordat wij de gasten ontvangen.” Het voordeel van de horecasector zijn de doorgroeimogelijkheden na het afronden van je opleiding. “Ik heb de opleiding leidinggevende Travel en Hospitality gestudeerd. Tijdens mijn stage ben ik er achter gekomen hoe leuk ik het werken met gasten vond en ze te helpen tot het einde van hun vakantie. De veelzijdigheid, de flexibele werktijden en het werken in teamverband maken dit voor mij het mooiste beroep dat er is. Ik houd ervan om het verblijf van onze gasten tot in de puntjes te regelen. Vanaf het eerste telefoontje, tot de dag dat ze vertrekken uit het hotel. De erkenning en herkenning die je krijgt voor de dingen die je voor ze doet, zorgen ervoor dat ik gemotiveerd blijf. Het fijne aan mijn werk vind ik het directe contact met de gasten. En dan vooral de verhalen die ze vertellen over dingen die ze hebben meegemaakt. Als ze aan het eind van hun verblijf vertellen hoe fijn ze het hebben gehad, is dat voor mij de kers op de taart. En wanneer ze nog een keer terugkomen, is dat natuurlijk het grootste compliment dat je kan krijgen.”

OPLEIDINGSNIVEAU BEROEP: MBO - HBO

*DIT INTERVIEW IS GESCHREVEN VOOR HET  BEROEPENMAGAZINE WAAR BEROEPEN ZIJN UITGELICHT TER INSPIRATIE VOOR DERDEJAARS LEERLINGEN VAN HET VOORTGEZET ONDERWIJS. 

Wil je jouw beroep promoten op het Beroepenevent of in een volgende editie van het Beroepenmagazine?

Aanmelden kan via: